МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ОЦІНЮВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ІНДУСТРІЇ ТУРИЗМУ ТА ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ
Анотація
Анотація. У статті розглядається сутність понять “економічна ефективність”, “ефективність індустрії туризму”, визначено передумови розроблення методологічного підходу до оцінювання економічної ефективності функціонування сфери туризму, охарактеризовано економічну сторону оцінювання ефективності сфери туризму. Порушується проблема розробки сукупності показників для оцінювання економічної ефективності сфери туризму на основі комплексного підходу. Запропоновано алгоритм оцінювання економічної ефективності індустрії туризму та показники такого оцінювання. Описано технологію розрахунку інтегрального показника економічної ефективності індустрії туризму. Представлено модель оцінювання економічної ефективності діяльності підприємств туристичного бізнесу. Доведено, що адекватна оцінка економічної ефективності сфери туризму дозволяє активно впливати на поточний стан і тенденції розвитку туристичної галузі, відслідковувати і коректувати некеровані явища і процеси, складати плани та програми розвитку сфери туризму як на регіональному, так і на державному рівні. Визначено перспективні напрями подальших наукових досліджень у даному напрямі.
Посилання
2. Гатауллина С. Ю. О состоянии методического обеспечения оценки экономической эффективности туристской деятельности в регионе / С. Ю. Гатауллина, А. В. Топчий // Науковедение : Интернет-журнал. – 2014. – № 4 (23). [Электронный ресурс]. – Режим доступа : https://naukovedenie.ru-/PDF/31EVN414.pdf.
3. Глищенко А. Н. Экономическая результативность деятельности предприятий : монография / А. Н. Глищенко, Н. А. Кизим, Я. В. Догадайло. – Х. : ИНЖЭК, 2005. – 144 с.
4. Даниленко Н. Н. Обоснование инновационных аспектов методологии оценки эффективности туризма / Н. Н. Даниленко, Н. В. Рубцова // Сервис в России и за рубежом. – 2012. – № 6. – С. 69-78.
5. Димеденко І. В. Методичні підходи до аналізу ефективності діяльності підприємств туристичного бізнесу / І. В. Димеденко // Вісник ДІТБ. – 2009. – № 13. – С. 41-46. – (Серія: Економіка, організація та управління підприємствами туристичної індустрії та туристичної галузі в цілому).
6. Мельниченко С. В. Оцінка ефективності бізнес-процесів туристичних підприємств / С. В. Мельниченко, К. А. Єсіпова // Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. – 2012. – Вип. 4 (48). – С. 222-229.
7. Миронов Ю. Б. Оцінка економічної ефективності індустрії туризму / Ю. Б. Миронов, М. І. Миронова // Інновації в управлінні асортиментом, якістю та безпекою товарів і послуг : матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Львів, 24 листопада 2016 р.). – Львів : Растр-7, 2016. – 376 с. – С. 321-324.
8. Морозов М. А. Социально-экономическая эффективность туристской деятельности: современные подходы к исследованию / М. А. Морозов, Н. В. Рубцова // Электронный научный журнал Байкальского государственного университета. – 2016. – Т. 7. – № 2. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://eizvestia.isea.ru/pdf.aspx?id=20676.
9. Порошина О. В. Оценка эффективности развития сферы туризма на основе целеориентированного подхода / О. В. Порошина // Проблемы развития территории. – 2016. – № 1. – C. 75-95.
10. Рубцова Н. В. Социально-экономическая эффективность туристской деятельности: теория, методология, практика : монография / Н. В. Рубцова. – Иркутск : Издательство БГУЭП, 2015. – 212 с.
11. Славин В. В. Оценка эффективности функционирования сферы туризма / В. В. Славин // ЭГО: экономика, государство, общество. – 2012. – Вып. 1. [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http://ego.uapa.ru/ru/issue/2012/03/05/.