ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРОВАНОГО ІНВЕСТИЦІЙНОГО КЛІМАТУ ДЛЯ РОЗВИТКУ ВИРОБНИЧО-ЕКСПОРТНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА НА ГЛОБАЛЬНІ РИНКИ
Анотація
В умовах сучасних безпекових викликів одним з актуальних завдань державної економічної політики варто розглядати забезпечення привабливого інвестиційного клімату для залучення зовнішніх і внутрішніх інвестицій у потужності вітчизняного виробничого комплексу, а також нарощення експортного потенціалу виробничо-промислового сектора, включно з інвестиціями у побудову та розвиток повноцінної дистрибуційної, логістичної і торговельно-сервісної мережі. У дослідженні актуалізується проблематика державної політики покращення інвестиційного середовища в умовах війни задля відновлення інвестиційної активності та діяльності, залучення інвестицій в збереження та створення нових виробничо-експортних потужностей вітчизняних виробників-експортерів для виробництва і просування продукції на глобальні ринки. У фокусі уваги – формування інтегрованого інвестиційного клімату. Відтак, метою дослідження стало узагальнення та розвиток теоретичних і методико-прикладних положень і знань про формування інтегрованого інвестиційного клімату в контексті розвитку виробничо-експортного потенціалу просування продукції підприємств на глобальні ринки. Сформовано авторське визначення поняття інтегрованого інвестиційного клімату. Визначено його складові-компоненти, а саме фінансово-кредитну та інвестиційну, якості бізнес-середовища, внутрішнього ринку, юридичної та економічної безпеки, ресурсного забезпечення. Розроблено методичну послідовність аналізування інтегрованого інвестиційного клімату в цілях формування і реалізації виробничо-експортного потенціалу національної економіки, що складається з блоків: визначення мети аналітичної роботи; формування системи показників – індикаторів комплексної характеристики міри реалізації потенціалу; підбір методів оцінювання інвестиційного клімату і виробничо-експортного потенціалу; формування сукупності методичних підходів до оцінювання інвестиційного клімату і виробничо-експортного потенціалу. Автори прийшли до висновку, що інвестиційний клімат – один зі провідних критеріїв стану розвитку національної економіки, якості та раціональної процесів, що в ній відбуваються, наявності успішних структурних змін й інституційних реформ, врешті-решт, дієвості та ефективності державної політики на загал. Будучи, наче, лише характеристикою ефективності та безпечності інвестування, інвестиційний клімат, насправді, увібрав у себе широкий і різноманітний спектр навіть в більшій мірі якісних індикаторів стану розвитку економіки, суспільства, наявності повноцінного ресурсного забезпечення та розвиненості всіх складових інфраструктури.
Посилання
2. Васильців Т. Г., Лупак Р. Л., Волошин В. І. Стратегічні імперативи державної політики протидії гібридним загрозам і забезпечення економічної безпеки України. Економіка України. 2021. Вип. 2. С. 32-51.
3. Возний Н. Р., Левко М. М., Черниш Р. Е. Проблеми та перспективи регулювання світової торгівлі товарами в Україні. Науковий вісник НЛТУ. 2012. Вип. 22.7. С. 151-159.
4. Гриненко О. М., Пічугіна Т. С. Маркетингова стратегія зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Актуальні проблеми управління та фінансово-господарської діяльності підприємства. 2013. № 24 (997). С. 23-28.
5. Дайновський Ю. А., Семак Б. Б., Вовчанська О. М. Стратегічне значення комунікацій як складової маркетингового потенціалу підприємства. Підприємництво і торгівля. 2018. № 22. С. 69-74.
6. Ковтун Е. О., Бондар І. О., Гуменюк А. А. Особливості розробки маркетингової стратегії для здійснення оптимізації зовнішньоекономічної діяльності підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 6(1). С. 169-171.
7. Красовська О. Ю. Маркетингові інструменти в діяльності підприємства. Причорноморські економічні студії. 2018. Вип. 29. С. 104-108.
8. Кривешко О. В., Замроз М. В., Кундицька Г. С. Сучасна концепція маркетингу на вітчизняних підприємствах. Ефективна економіка. 2021. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/ 6_2021/89.pdf.
9. Славкова А. Інвестиційна привабливість України: реалії в умовах війни та перспективи повоєнної відбудови. Економіка та суспільство. 2023. № 56. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/ index.php/journal/ article/view/3081.
10. Спільник І., Шупа Л. Аналіз інвестиційної діяльності підприємства. Економічний аналіз. 2012. Вип. 10. Ч. 4. С. 374-378.
11. Стецюк П. А., Корсаков Д. О. Методичні особливості аналізу альтернативних інвестиційних проектів. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2019. № 4 (30). С. 14-21.
12. Хопчан В. М. Проблема методології аналізу інвестиційних рішень та визначення критеріїв ефективності інвестицій. Ефективна економіка. 2017. № 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=6002.
13. Lupak R., Mizyuk B., Zaychenko V., Kunytska-Iliash M., Vasyltsiv T. Migration processes and socio-economic development: interactions and regulatory policy. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 2022. Vol. 8 № 1. Р. 70-88.