ДИВЕРСИФІКАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК АДАПТИВНА СТРАТЕГІЧНА АЛЬТЕРНАТИВА ДЛЯ ПІДПРИЄМСТВА

Ключові слова: стратегія підприємства, стратегія бізнесу, стратегічні альтернативи, диверсифікація діяльності, стратегії диверсифікації діяльності підприємства.

Анотація

Анотація. Проблема адаптації підприємства до умов невизначеності динамічного ринкового середовища, його мінливих запитів і пропозицій, його різноманітних потреб та викликів полягає у формуванні відповідної адаптивної стратегії. В якості адекватного варіанта такої стратегії для дій в умовах динамічного бізнес-середовища розглядаються стратегії диверсифікації, які передбачають зміни різних параметрів традиційної діяльності підприємства відповідно до змін запитів, умов, можливостей і загроз цього середовища. В цих стратегічних альтернативах для вітчизняних підприємств пропонується застосовувати диверсифікацію їх функціонування і розвитку як засіб адаптації до зовнішнього середовища. Розглядаються й обґрунтовуються різноманітні варіанти диверсифікації діяльності підприємства, а також рівні, аспекти та фактори її здійснення. Визначені умови і критерії прийняття рішення про диверсифікацію діяльності підприємства та вибору конкретного дискретного варіанта (конкретної дискретної стратегічної альтернативи) диверсифікації.

Посилання

1. Аакер Д. А. Бизнес-стратегия: от изучения рыночной среды до выработки беспроигрышных решений / Аакер Д. А. − М. : Эксмо, 2007. – 464 с.
2. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / Ансофф И. − СПб. : Питер ком., 1999. – 416 с.
3. Igor H. Ansoff. Strategic Management. 1979. Игорь Ансофф: Стратегическое управление. − М., 1989 // Электронная публикация: Центр гуманитарных технологий. − 20.02.2012 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/labo-ratory/basis/4155.
4. Зук К. Стратегии роста компании в эпоху нестабильности / Зук К., Аллен Д. – М. : “Вильямс ИД”, 2007. − 192 с.
5. Кім В. Чан. Стратегія блакитного океану / Кім В. Чан, Рене Моборн. – Х. : Книжковий Клуб “Клуб Сімейного Дозвілля”, 2016. – 360 с.
6. Клейнер Г. Б. Стратегия предприятия / Г. Б. Клейнер. − М. : Дело, 2008. − С. 568.
7. Ковтун О. І. Стратегія підприємства / Ковтун О. І. – Львів : Новий Світ-2000, 2014. – 426 с.
8. Портер М. Конкурентное преимущество: Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / Портер М. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с.
9. Наливайко А. П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку : монографія / А. П. Наливайко. – К. : КНЕУ, 2001. – 227 с.
10. Томпсон-мл. А. А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа / Томпсон-мл. А. А., Стрикленд А. Дж. – К. : Вільямс, 2003. − 924 с.
11. Харилло Карлос Х. Стратегическая логика. Логическая основа решения стратегических проблем бизнеса / Харилло Карлос Х. – М. : Баланс Бизнес-Букс, 2005. – 283 с.
Опубліковано
2019-03-26
Розділ
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ