СТРАТЕГІЯ ЯК КОМПЛЕКСНИЙ МЕХАНІЗМ АДАПТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ ДО ЗМІН ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
Анотація
Анотація. Стаття стосується проблеми адаптації вітчизняних підприємств, зокрема підприємств торгівлі, до діяльності в динамічному ринковому середовищі. Розкриваються зміст, роль та місце стратегії як системного механізму забезпечення адаптивного управління підприємством. Пропонується модель формування та ідентифікації стратегічних альтернатив адаптивної поведінки, на основі яких рекомендується визначати та обирати стратегії ведення бізнесу та розвитку вітчизняних підприємств, зокрема із сфери торговельного бізнесу. В статті стратегія розглядається як системний механізм, що визначає адаптивну логіку поведінки підприємства та забезпечує координацію всіх його функцій і бізнес-процесів на основі імперативу довготривалої конкурентоспроможності та прибутковості. Розглянута фреймова модель (як прототип) формування, представлення та оцінки стратегічних альтернатив (СА) поведінки підприємств, рекомендується як основа для адаптації підприємства до діяльності в різних сценарних умовах розвитку динамічного ринкового середовища.
Посилання
2. Ансофф И. Стратегическое управление / Ансофф И.; [пер. с англ.; под ред. Л. И. Евенко]. − М. : Экономика, 1989. – 519 с.
3. Портер М. Стратегія конкуренції / Портер М.; [пер. з англ.]. – К. : Основи, 1998. – 390 с.
4. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии / Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. – М. : ЮНИТИ, 1998. – 576 с.
5. Томпсон А. А. Стратегический менеджмент. Концепции и ситуации для анализа / Томпсон А. А., Стрикленд А. Дж. – М.; СПб.; Киев : Вильямс, 2006. – 924 c.
6. Минцберг Г. Школы стратегий. Стратегическое сафари: экскурсия по дебрям стратегий менеджмента [Текст] / Г. Минцберг, Б. Альстрэнд, Дж. Лэмпел.; [пер. с англ.]. – СПб. : Питер, 2001. – 336 с.
7. Клейнер Г. Б. Стратегия предприятия / Г. Б. Клейнер. – М. : Дело, 2008. – С. 568.
8. Ковтун О. І. Про методологію формування стратегії підприємства / Ковтун О. І. // Економіка України. – 2014. – № 9. – С. 19-34.
9. Ковтун О. І. Стратегія підприємства / Ковтун О. І. – Львів : Новий світ – 2000, 2014. – 423 с.
10. Ковтун О. І. Когнітивний підхід до визначення змісту, представлення та формування стратегії сучасних підприємств / Ковтун О. І. // Технологічний аудит та резерви виробництва. – 2013. – № 1/3 (9). – С. 21-25.
11. Наливайко А. П. Теорія стратегії підприємства. Сучасний стан та напрямки розвитку : монографія / А. П. Наливайко. – К. : КНЕУ, 2001. – 227 с.
12. Мазаракі А. А. Торговельне підприємство: стратегія, політика, конкурентоспроможність : монографія / А. А. Мазаракі, Д. М. Тнеслінський, І. В. Смолін. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 384 с.
13. Мізюк Б. М. Стратегічне управління підприємством : навч. посіб. / Б. М. Мізюк. – Львів : Коопосвіта, 2006. – 388 с.
14. Барановский В. Ю. Формирование и оценка стратегических альтернатив развития в промышленных комплексах / В. Ю. Барановский, Д. А. Гаранин, Н. С. Лукашевич // Научно-технические ведомости СПбГПУ. Экономические науки. – 2017. – Т. 10, № 1. – С. 164-171.