CHARACTERISTICS OF THE USERS OF GLOBAL INTERNET NETWORK

  • I. M. Shyndyrovskyi Lviv University of Trade and Economics
  • І. P. Mishchuk Lviv University of Trade and Economics
  • O. I. Shaleva Lviv University of Trade and Economics
Keywords: business, global network, e-commerce, Internet, information technologies, user.

Abstract

Abstract. The article investigates the global and domestic Internet users' audience: total number, geographical location, demographic characteristics, Internet experience, motivation for online presence, time spent searching for information, volume of purchases over the Internet. The peculiarities of Internet development in Ukraine are characterized. The sociological and demographic characteristics of the Ukrainian part of the Internet audience are presented. According to the results of the study, the directions of further development of the Internet use in the process of economic activity in the conditions of globalization are determined. In the future, the use of the global Internet network, the use of modern information technologies by business entities is essential to ensure their positive effectiveness and competitiveness increase.

References

1. Бойчук І. В. Інтернет в маркетингу : підручник / І. В. Бойчук, О. М. Музика. – К. : Центр учбової літератури, 2010. – 512 с.
2. Виноградська А. М. Комерційне підприємництво: сучасний стан, стратегії розвитку : монографія / А. М. Виноградська. – К. : Центр навчальної літератури, 2004. – 807 с.
3. Дергачова В. В. Глобалізація бізнесу та Інтернет-маркетинг: перспективи і проблеми : монографія / В. В. Дергачова, О. О. Скибіна. – Донецьк : ДонДЕУТ, 2007. – 216 с.
4. Куклінова Т. В. Інтернет-торгівля як засіб підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах глобалізації / Т. В. Куклінова // Теоретичні, методологічні та практичні аспекти конкурентоспроможності підприємств : монографія / [за заг. ред. О. Г. Янкового]. – Одеса : Атлант, 2017. – С. 183-191.
5. Шиндировський І. М. Використання глобальної мережі Інтернет у бізнесі / Шиндировський І. М. // Підприємництво і торгівля : збірник наукових праць. – Львів : Видавництво ЛТЕУ, 2018. – Вип. 22. – С. 132-135.
6. Шиндировський І. М. Теоретичні та прикладні аспекти формування системи дистрибуції засобами електронного бізнесу / О. І. Шалева, І. М. Шиндировський, А. І. Міщук // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – 2018. – № 2 (84).
7. www.wearesocial.com/uk.
8. www.hootsuite.com.
9. www.factum-ua.com.
10. www.tns-ua.com.
Section
THEORETICAL AND PRACTICAL PROBLEMS OF DEVELOPMENT OF ECONOMIC SYSTEMS