FORMATION OF THE COMPETITIVE PRODUCT POLICY OF AN ENTERPRISE

  • O. O. Marchuk Vinnytsia Cooperative Institute
Keywords: product policy, marketing, competitiveness, consumer assessments, product policy management strategies.

Abstract

Abstract. The actual problem of the formation of competitive product policy is considered in the article. The approaches to product policy definition are presented. The stages of competitive product policy development are proposed. It is determined that when developing enterprise’s product range, criteria such as its breadth, saturation, depth and harmony should be taken into account. The expediency of the strategy, focused on the creation and promotion of products in order to fully meet the needs of buyers is investigated. The main factors that ensure the competitiveness of enterprise products are presented. Effective product policy allows the enterprise to affect the competitors, attract buyers as well as increase the level of participation in the market.

References

1. Войчак А. В. Маркетинговий менеджмент : підручник / Войчак А. В. – К. : КНЕУ, 1998. – 268 с.
2. Крикавський Є. В. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. / Крикавський Є. В. – Львів : Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2008. – 276 с.
3. Хамініч С. Ю. Маркетингова товарна політика : навчальний посібник / С. Ю. Хамініч – Д. : Наука і освіта, 2008. – 200 с.
4. Ткаченко Н. Б. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. / Ткаченко Н. Б. – К. : КДТЕУ, 2000. – 149 с.
5. Гаркавенко С. С. Маркетинг : підручник / Гаркавенко С. С. – К. : Лібра, 2002. – 712 с.
6. Холодний Г. О. Маркетингова товарна політика : навч. посіб. / Холодний Г. О. – Х. : Вид-во ХНЕУ, 2006. – 324 с.
7. Кардаш В. Я. Маркетингова товарна політика : [навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисципліни] / Кардаш В. Я. – К. : КНЕУ, 2000. – 124 с.
8. Балабанова Л. В. Маркетингова товарна політика в системі менеджменту підприємств : навч. посіб. / Балабанова Л. В. – К. : ВД “Професіонал”, 2006. – 336 с.
9. Ілляшенко С. М. Маркетингова товарна політика промислового підприємства: управління стратегіями диверсифікації : монографія / С. М. Ілляшенко, Г. О. Пересадько; [за заг. ред. С. М. Ілляшенка]. – Суми : Університетська книга, 2009. – 328 с.
10. Длігач А. О. Стратегічне маркетингове управління : монографія / А. О. Длігач. – К. : Алерта, 2012. – 272 с.
Section
ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВ: ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ