РОЛЬ МАРКЕТИНГОВОЇ АНАЛІТИКИ В АДАПТАЦІЇ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ У СФЕРІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

Ключові слова: цифровізація, маркетингова стратегія, маркетингова аналітика, предиктивна аналітика, електронна комерція

Анотація

Становлення електронної комерції стає важливим для перегляду можливостей та інструментарію для адаптації маркетингових стратегій до нових умов. Нові можливості дають змогу підприємствам відстежувати та прогнозувати можливі зміни на ринку, також це дозволяє швидко приймати рішення зважаючи на мінливі економічні умови в яких працюють більшість підприємств України в останні 5 років. Не дивлячись на розвиток інструментів маркетингової аналітики, компаніям критично важливо не забувати, що традиційні методи все ще залишаються актуальними, особливо коли йдеться про зовнішнє середовище підприємства. Таке поєднання передбачають для підприємства комплексний підхід до проведення глибокого і різностороннього аналізу ринку, власних можливостей та перспектив розвитку. Це дозволяє будь-якому підприємству усвідомити сильні та слабкі сторони господарювання на ринку, зрозуміти своє положення на ринку та краще адаптувати свої маркетингові стратегії для збільшення обсягу продажів. У статті розглядається можливість використання сучасних інструментів маркетингової аналітики що дозволить покращити адаптацію стратегій в умовах мінливої ситуації на ринку електронної комерції. Обговорюється теза, що аналіз отриманої інформації в цифровому середовищі сьогодні та в майбутньому є головною частиною для успішного формування маркетингових стратегій. Підкреслюється важливість адаптації маркетингової стратегії в умовах економічної нестабільності як основний елемент збільшення конверсії продажів на підприємстві. Використовуючи маркетингову аналітику сучасні спеціалісти в сфері маркетингу матимуть змогу проаналізувати дії потенційних клієнтів на ринку, виявити для себе нові можливості для росту, оптимізувати вже наявні канали комунікації та знайти нові. У статті також підкреслюється придатність традиційних методів маркетингової аналітики. Також розглядаються перспективні підходи до формування та адаптації маркетингових стратегій з використанням методів і прийомів предиктивної аналітики. Зосереджена увага використання прогнозної аналітики до факторів зовнішнього середовища, які мають вплив на розвиток діяльності підприємства задля забезпечення гнучкої маркетингової стратегії.

Посилання

1. Вдовенко Н., Маргасова В. Базові засади адаптації маркетингових стратегій інноваційного конкурентоспроможного розвитку аграрних підприємств в умовах надзвичайних викликів на ринку. Академічні візії. 2023. Вип. 15. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/409/368.
2. Карпик Я., Пурей Є. Діджиталізація маркетингової діяльності в умовах інноваційних змін. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2023. № 4 (15). С. 119-127.
3. Сак Т., Лялюк А., Милько І., Савчук Я. Маркетингова аналітика: сутність, цифрові інструменти, роль у плануванні та комунікації брендів. Вісник Львівського торговельного-економічного університету. Економічні науки. 2024. № 79. С. 65-71.
4. Семенда О. Маркетингова стратегія підприємства на основі аналізу поведінки споживачів. Scientific goals and purposes in XXI century. 2022. № 18 (95). С. 114-119.
5. Шиш А., Малишенко Л., Трифонова О. Вплив маркетингових досліджень на прийняття управлінських рішень: роль аналітики в менеджменті та маркетингу. Економіка та суспільство. 2023. № 58. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-96.
6. Райко Д., Дрепін І., Масалаб О. Адаптація та оптимізація традиційних маркетингових стратегій до вимог цифрової економіки: виклики та можливості. Економічні науки. 2024. № 2 (328). С. 18-23.
7. Трансформація маркетингу в еру штучного інтелекту: сучасні тенденції та перспективи розвитку / В. Дербенцев, Н. Даценко, Р. Ахмедов, В. Росошенко, Д. Мислинський. Наукові інновації та передові технології. 2024. № 8 (36). С. 768-785.
8. Predictive Analytics Market Size, Share & Industry Analysis…, 2025 – 2032. Report. Last Updated: March 31, 2025. Fortune Business Insights. URL: https://www.fortunebusinessinsights.com/predictive-analytics-market-105179.
9. Городецький Ю. Предиктивна аналітика та її роль у прийнятті стратегічних рішень у маркетингу. Журнал стратегічних економічних досліджень. 2023. № 5 (16). С. 65-72.
10. Гулик Т., Найдовська А., Забігай В. Складові системи адаптації маркетингової стратегії. Економіка та суспільство. 2021. Вип. (33). URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/864/829.
Опубліковано
2025-02-14